Avresedagen - Departureday - Abreisetag

Om en timme går tåget från Jörn mot Stockholm. Bara hoppas att det är i tid, något så när. Tur jag har gott om tid i Stocholm ändå så även om det vore några timmar försenat så skulle jag teoretiskt sett hinna med flyget ändå.
Fick ett meddelande från SAS om att jag kunde checka in nu men det gör jag på plats så har jag någonting att göra på Arlanda. Har jag alltför lite att göra där kan jag fort villa bort mig så det är nog lika bra att spara på det.
Om ett dygn befinner man sig inte i Sverige längre och förhoppningsvis på ett varmare ställe så det känns toppen! Gå från 5-10 grader till iallafall 20 blir riktigt härligt! Tyskland, här kommer jag! :)
 
 
Allt har gått så bra som möjligt hittills känns det som så jag känner mig nöjd över det. Lägenheten uppsagd och efter två veckor så flyttade en ny kille in och jag slapp därmed uppsägningstiden. Var förbi och hälsade på på gamla jobbet idag också och tog en liten pratstund för hade lite småärenden att göra. Så avslutet med jobbet gick ju bara fint. Behövde inte betala för internet mer än en månad i "onödan" så det gick ju bra. Har även fått ett telefonnummer att ringa då jag är framme imorgon i Düsseldorf så då kommer hyresvärdinnan infinna sig i lägenheten. Hyran och depositionen är dessutom betald så det känns skönt att ha bortstökat lite utgifter innan man kommer dit. Sökt lite olika jobb också så får se om det leder till någonting. Om det ordnade sig med jobb vore inte heller så fel, även om jag gärna har lite semester först och får tid till att se, uppleva och njuta av tillvaron därnere.
 
 
 


 
Tänk, i Düsseldorf, Tyskland har jag inte varit på ett år. Eller.. på 11 månader. På sätt och vis är det som man precis kommit hem, samtidigt som det känns som det är en evighet sen man var där. En rätt lustig känsla faktiskt, vet inte om det är bra eller dåligt. Jag längtar iallafall dit, så mycket vet jag! Är dock en konstigt känsla att åka utan någonting förbestämt, men den känslan försvinner nog tids nog, så bort någonting blir bestämt antagligen! Ska bli kul att träffa alla, se lite andra årstider, andra städer och allt annat trevligt man kommer att få vara med om. Det kommer bli ett enormt äventyr! :)
 
 
Bilden ovan på Fernsehturm i Düsseldorf får symbolisera resan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0